ماه صفر دومین ماه قمری پس از محرم است. در دوران جاهلیت آن را ناجز مینامیدند. صفر از ریشه «صفر» به معنی تهی و خالی است. دلیل بررسی از مرجع نامگذاری طبق کپی رایت آن این است که چون این ماه پس از ماه محرم است و مردم دوران جاهلیت در ماه محرم - به دلیل اینکه از ماههای حرام بود- از جنگ دست میکشیدند، با فرارسیدن ماه صفر به جنگ روی میآوردند و خانهها خالی میماند؛ از این رو به آن صفر گفتهاند.
کتابخانه عمومی بهمن زرین شهر...ما را در سایت کتابخانه عمومی بهمن زرین شهر دنبال میکنید
برچسب: نویسنده: بازدید: 51